Under den senaste hösten och våren spelade vi på ÅWL in 20 avsnitt av vår alldeles egen podd Lärmiljöpodden. En podd om vad som är bra lärmiljöer, vad som krävs för att utveckla bra lärmiljöer och vilka fallgropar vi ska undvika.
I programmet pratar Louise Lindquist Sassene med gäster som alla är experter inom sina områden om vad bra lärmiljö behöver vara och hur den kan planeras utifrån arkitektur, digitalisering, ekonomi, inkludering, hållbarhet, neurovetenskap, pedagogik, politik, psykologi, staden och tekniken, för att belysa hur allt hänger ihop.
I avsnitten har vi täckt så skilda ämnen som ljudmiljö, bra miljöer för barn med NPF-diagnos,
Tillsammans är avsnitten en bra källa för kunskap och inspiration för dig som på något sätt jobbar med lärmiljöer, eller bara är intresserad av miljöerna som utgör Sveriges största arbetsplats.

Lyssna på avsnittet om Kvibergsskolan.