Hållbar Skola Nu

IMG_0041

Ett steg bakåt, två steg framåt. Varför är det så svårt att driva skolutveckling och skolhusutveckling parallellt? Vi lyssnar på några av de exempel som finns i Sverige där man arbetat med skolutveckling samtidigt som man utvecklar skolhusets utformning. Vi diskuterar kring varför det är så svårt. Vilka misstag har man gjort i de projekt där ambitionen funnits och vad kan vi lära av dem? Hur förändrar man en skolas kultur och sätt att arbeta? Vilka erfarenheter är bra att ta med sig i kommande skolprojekt? Föreläsningar och samtal med bland andra Mikael Parknäs som startade Kvibergsskolan i Göteborg (driver nu Hållbar skola nu), Elisabet Ingemarsson, rektor på Sjölunda skola och Otterstad skola i Lidköpings kommun samt Christer Holger som startade Skapaskolan i Huddinge (nu verksam på Sveafastigheter Bilda). Vi samtalar även i mindre grupper, delar tankar och erfarenheter.

Anmäl dig till en heldag , digitalt eller på plats i Stockholm. https://byggaskola.se/arena-bygga-skola-2021/